TheCatSite.com › Forums › Our Feline Companions › Cat Health › stinky breath!!
New Posts  All Forums:Forum Nav:

stinky breath!!

post #1 of 22
Thread Starter 
My 14 week old devon rex has TERRIBLE breath!!! She gets roo mince as her main source of food as she wont really touch biscuits of any kind.
He teeth all look fine (the cute little ones that she has!!!) so I dont know why it smells so bad.....
any suggestions guys?
post #2 of 22
Roo mince.....is that Kangaroo Burger? Curious!
post #3 of 22
Thread Starter 
haha yeah im guessing its the same thing
post #4 of 22
Thread Starter 
haha yeah im guessing its the same thing!
post #5 of 22
she may be starting to teeth....

what other meats are avail??? are you getting this labelled pet food???
post #6 of 22
Thread Starter 
maybe she is teething, she doesnt have all her teeth. ive never had a cat before so i know absoltuely nothing!
i dont buy "labelled" food she just gets fresh kangaroo mince and nibbles on a few royal canin biscuits occasionally
post #7 of 22
Teething can make the breath stinky for a while, so that may be all it is. She's the right age for it.

Are you feeding her just kangaroo meat (nothing mixed in)? How much of the Royal Canin is she eating? It doesn't sound like she's getting a balanced diet, from what you've posted so far. It is very important for kittens to get all the right vitamins and minerals to grow normally, and plain meat doesn't provide that.
post #8 of 22
Thread Starter 
I realise she isnt getting exactly what she needs but she wont eat anything else aside from the meat and not even a handful of biscuits....what can i do? im not used to fussy eaters as my 3 dogs eat whatever they're given
post #9 of 22
Quote:
Originally Posted by Murfie View Post
I realise she isnt getting exactly what she needs but she wont eat anything else aside from the meat and not even a handful of biscuits....what can i do? im not used to fussy eaters as my 3 dogs eat whatever they're given
Aussie vets seem to have reasonable nutrition knowledge ... start there...

if feeding raw you should be giving meat organs and bone
post #10 of 22
Thread Starter 
ok will do thanks
post #11 of 22
Get some chicken necks or chicken wing tips, most supermarkets have them.

Also the other minces like VIP have added 'stuff', though I don't like them as they do have preservatives. Still it's an option aside from the roo - which can be highly addictive and often cats will refuse other food.

I feed roo twice a week, other meats lamb, chicken, beef etc. all the other days with necks/wings daily as their afternoon snack when I get home from work
post #12 of 22
Thread Starter 
yeah i might have to try switching it up a bit...i know roo meat can be quite addictive to animals haha!
as for the chicken wings, they wouldnt last 2 seconds with the dogs around (they are predominately inside...only outside when im working).
I'll give it a go though.
I noticed her breath wasnt as bad today, she has a thing for wanting to lick me expecially on my face hence the reason i cant smell it in case anyone was wondering lol!
post #13 of 22
Thread Starter 
well im STILL having problems, i think i have the fussiest cat in the world!!!
all she will eat is roo mince and whiskers kitten food. i tried leaving her with other food but she went too long without eating and it was worrying me so i caved and gave her whiskers.

i want to look after her the best i possibly can so all this is becoming a little stressful. i know she needs a balanced diet but what am i meant to do if she refuses to eat?

HELP!
post #14 of 22
Do you know what the breeder was feeding her?

If she likes the whiskas, then give it to her. If you can feed the one in the tub labled Natural it's better than the pouches, or try her on Optimum pouches they are pretty good quality.

Also, never known a cat to refuse the little Fancy Feast tins (especially the ones in gravy) they don't come in kitten but I've never fed wet kitten anyway and most important is you get her eating something.
post #15 of 22
Thread Starter 
The breeder was feeding her roo with oats and weet bix (i took the last 2 ingredients out though) and claimed she was eating royal canin biscuits (which i highly rate) mixed with whiskers biscuits....well she WONT touch biscuits so after spending all that money on them my dogs now get them haha!
ive heard optimum is really good, im going shopping today so ill have a look around.
as for the kitten pouches, i thought u had to give kittens "kitten food" but if adult is ok ill look for the fancy feast ones

thanks a bunch!
post #16 of 22
If you looking for mostly meat canned food with appropriate supplements I would highly recommend EVO 95% meat for cats. (Assuming you can get it in Queensland) Ares and Hypnos absolutely love the 95% venison.
post #17 of 22
Thread Starter 
ooohhh becca i love ur leopard print scratching post!!!!
i see the boys are getting along well...they look so cute together!
post #18 of 22
Thanks! I love your new sig - Murfie is sooo cute
post #19 of 22
Okay, this doesn't contribute to the thread at all, but kangaroos are eaten in Australia?! Do humans eat it, or is it something you just give to animals? If humans do eat it, then what does it taste like?

Tricia
post #20 of 22
Yes they are eaten, both by pets and humans. You buy it like steak, I'm a vegetarian so can't say what it tastes like. Plus, I could never eat Skippy anyway. (He's like the kangaroo version of Flipper)
post #21 of 22
OMG I have kangaroo's at the zoo here and cant imagine eating them, kinda sounds different! Maybe you could find a recipe with the "roo meat" that has a balanced amount of nutrition! Let us know how it goes though, Im kinda curious! hehe
post #22 of 22
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by Green Bunny View Post
Okay, this doesn't contribute to the thread at all, but kangaroos are eaten in Australia?! Do humans eat it, or is it something you just give to animals? If humans do eat it, then what does it taste like?

Tricia
Yeah humans eat it as well but not like every night for dinner or something! we also eat crocodile and emu, both of which taste like chicken!Kangaroo pretty much tastes like tough steak, i didnt want to eat it but curiosity got the better of me so i tried a bite, didnt like it and spat it out haha
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Cat Health
TheCatSite.com › Forums › Our Feline Companions › Cat Health › stinky breath!!